Pedagogika
przedmioty rekrutacyjne:
język polski albo historia, albo biologia, albo matematykauzyskany tytuł: licencjat
STACJONARNE
przewidywany limit przyjęć: 180
początek zajęć: semestr zimowy
czas trwania studiów: 3 lata (6 semestrów)
NIESTACJONARNE
przewidywany limit przyjęć: 50
początek zajęć: semestr zimowy
czas trwania studiów: 3 lata (6 )
rekrutacja:
W postępowaniu kwalifikacyjnym uczestniczą kandydaci posiadający przygotowanie pedagogiczne (zapis w suplemencie do dyplomu lub zaświadczenie) i równocześnie: posiadający dyplom zbieżny:- dyplom studiów I stopnia kierunku pedagogika
- dyplom studiów I stopnia kierunku pedagogika specjalna
- dyplom studiów I stopnia kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
W postępowaniu kwalifikacyjnym uczestniczą kandydaci posiadający przygotowanie pedagogiczne (zapis w suplemencie do dyplomu lub zaświadczenie) i równocześnie:
posiadający dyplom wymagający weryfikacji zbieżności efektów uczenia się:
- dyplom innego kierunku studiów I stopnia; dyplom zagraniczny uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia w kraju wydania.
Forma weryfikacji zbieżności efektów uczenia się osiągniętych na studiach I stopnia z wymaganymi od kandydatów na studia II stopnia: Analiza zbieżności efektów uczenia się. Weryfikowany jest skan suplementu do dyplomu lub poświadczony przez uczelnię wykaz przedmiotów, godzin, ocen oraz punktów ECTS realizowanych w programie studiów I stopnia. Kandydat załącza wskazane dokumenty w swoim profilu w systemie IRK. Jeżeli w wyniku analizy stwierdzone zostaną ewentualne rozbieżności efektów, student zobowiązany zostanie do uzupełnienia, w trakcie studiów II stopnia, braków kompetencyjnych, poprzez realizację i zaliczenie wskazanych przez komisję przedmiotów, w wymiarze nieprzekraczającym 30 ECTS. W dalszej kwalifikacji brani są pod uwagę kandydaci, którym pozytywnie zweryfikowano oczekiwane efekty uczenia się.
Do postępowania kwalifikacyjnego dopuszczeni są cudzoziemcy, którzy udokumentują znajomość języka polskiego na poziomie minimum B2, a dokument zostanie zaakceptowany w systemie IRK. Honorowane są dokumenty wymagane przez Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.
uzyskany tytuł: magister
STACJONARNE
przewidywany limit przyjęć: 50
początek zajęć: semestr zimowy
czas trwania studiów: 2 lata (4 semestry)
NIESTACJONARNE
przewidywany limit przyjęć: 40
początek zajęć: semestr zimowy
czas trwania studiów: 2 lata (4 semestry)
Opis kierunku
Studenci przygotowywani są do podjęcia pracy w placówkach i instytucjach systemu oświaty zarówno dla dzieci i młodzieży, jak i dorosłych oraz placówkach opiekuńczo-wychowawczych, a także instytucjach prowadzących działalność na rzecz dziecka i rodziny. Doskonalą takie kompetencje, jak wrażliwość i empatia, szczególnie cenione w obszarze działalności opiekuńczo-wychowawczej i terapeutycznej. Absolwenci kierunku są doskonale wykształconymi, zorganizowanymi i zmotywowanymi pedagogami, posiadającymi wiedzę pedagogiczną i psychologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania, opieki oraz nauczania i uczenia się. Ponadto, posiadają umiejętności i kompetencje niezbędne do doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji.
Program studiów:
Perspektywy zawodowe
Studia przygotowują specjalistów do pracy w:
• placówkach oświatowo-wychowawczych, takich jak szkoły, gabinety terapii pedagogicznej, świetlice,
• instytucjach i stowarzyszeniach kulturalnych,
• organizacjach społecznych, samorządowych,
• instytucjach i placówkach kulturalno-oświatowych,
• administracji samorządowej i organizacjach społecznych,
• lokalnych i międzynarodowych programach związanych z edukacją,
• ośrodkach pomocy społecznej,
• regionalnych programach i stowarzyszeniach kulturalnych,
• administracji publicznej związanej z systemem oświaty,
• sektorze usług prywatnych.