Pedagogika
przedmioty rekrutacyjne:
język polski albo historia, albo biologia, albo matematykauzyskany tytuł: licencjat
STACJONARNE
przewidywany limit przyjęć: 150
początek zajęć: semestr zimowy
czas trwania studiów: 3 lata (6 semestrów)
NIESTACJONARNE
przewidywany limit przyjęć: 50
początek zajęć: semestr zimowy
czas trwania studiów: 3 lata (6 )
rekrutacja:
– dyplom ukończenia studiów I stopnia kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna;– średnia ocen ze studiów I stopnia.
uzyskany tytuł: magister
STACJONARNE
przewidywany limit przyjęć: 50
początek zajęć: semestr zimowy
czas trwania studiów: 2 lata (4 semestry)
NIESTACJONARNE
przewidywany limit przyjęć: 30
początek zajęć: semestr zimowy
czas trwania studiów: 2 lata (4 semestry)
Opis kierunku
Studenci przygotowywani są do podjęcia pracy w placówkach i instytucjach systemu oświaty zarówno dla dzieci i młodzieży, jak i dorosłych oraz placówkach opiekuńczo-wychowawczych, a także instytucjach prowadzących działalność na rzecz dziecka i rodziny. Doskonalą takie kompetencje, jak wrażliwość i empatia, szczególnie cenione w obszarze działalności opiekuńczo-wychowawczej i terapeutycznej. Absolwenci kierunku są doskonale wykształconymi, zorganizowanymi i zmotywowanymi pedagogami, posiadającymi wiedzę pedagogiczną i psychologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania, opieki oraz nauczania i uczenia się. Ponadto, posiadają umiejętności i kompetencje niezbędne do doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji.
Perspektywy zawodowe
Studia przygotowują specjalistów do pracy w:
• placówkach oświatowo-wychowawczych, takich jak szkoły, gabinety terapii pedagogicznej, świetlice,
• instytucjach i stowarzyszeniach kulturalnych,
• organizacjach społecznych, samorządowych,
• instytucjach i placówkach kulturalno-oświatowych,
• administracji samorządowej i organizacjach społecznych,
• lokalnych i międzynarodowych programach związanych z edukacją,
• ośrodkach pomocy społecznej,
• regionalnych programach i stowarzyszeniach kulturalnych,
• administracji publicznej związanej z systemem oświaty,
• sektorze usług prywatnych.