Informacje dla osób zakwalifikowanych - studia I stopnia i jednolite magisterskie
Kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia zapraszamy do złożenia dokumentów w terminie od 23 – 31 lipca 2025 (oprócz soboty i niedzieli), w godzinach 9:00 – 15:00. Dokumenty należy składać w siedzibie uczelni znajdującej się na ulicy Nowoursynowskiej 166, budynek 8, parter.
Kandydaci z polskim obywatelstwem, którzy posiadają polskie świadectwo dojrzałości składają dokumenty w sali 11, wejście z tyłu budynku (Wejście C).
Kandydaci z polskim obywatelstwem, którzy posiadają zagraniczne świadectwo dojrzałości lub dyplom IB, dyplom EB składają dokumenty przy stanowiskach dostępnych w pokoju nr 2, wejście od frontu budynku (Wejście A).
Kandydaci będący cudzoziemcami, bez względu na rodzaj uzyskanego świadectwa, składają dokumenty przy stanowiskach dostępnych w pokoju nr 2, wejście od frontu budynku (Wejście A).
Kandydaci – laureaci olimpiad – składają dokumenty w pokoju nr 4, wejście od frontu budynku (Wejście B).
W celu zapewnienia sprawnej obsługi oraz uniknięcia tworzenia się kolejki prosimy o przybywanie w godzinach porannych i nieodkładanie wizyty w Uczelni na godziny popołudniowe. Zapraszamy do składania dokumentów w zaproponowanych terminach w podziale na grupy według nazwisk uszeregowanych w kolejności alfabetycznej. Nazwiska rozpoczynające się na litery:
od A do Ć – 23.07.2025;
od D do J – 24.07.2025;
K – 25.07.2025;
od L do O – 28.07.2025;
od P do Sh – 29.07.2025;
od Si do V – 30.07.2025;
od W do Ż – 31.07.2025;
UWAGA! Jeśli nie możesz przyjść w zaproponowanym powyżej terminie – złóż dokumenty w innym dniu pomiędzy 23 – 31 lipca 2025 r. (oprócz soboty i niedzieli). Nie trzeba w tej sprawie informować nas telefonicznie ani e-mailem.
Zabierz ze sobą komplet wymaganych dokumentów.
Wykaz dokumentów dotyczący obywateli polskich znajdziesz na stronie czytaj więcej
Wykaz dokumentów dotyczący cudzoziemców znajdziesz na stronie czytaj więcej
Zabierz ze sobą również dowód osobisty lub paszport, a jeśli jesteś cudzoziemcem paszport.
W przypadku zmiany imienia i/lub nazwiska pamiętaj, aby okazać odpis aktu małżeństwa bądź decyzję urzędu stanu cywilnego wydaną w tej sprawie.
W przypadku, gdy prezentujesz dokumenty podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym pamiętaj, aby okazać wydruk dokumentu poświadczony przez instytucję, która go wydała lub plik elektroniczny.
SPOSÓB SKŁADANIA DOKUMENTÓW
Rekomendujemy osobiste złożenie dokumentów w siedzibie Uczelni. Jeśli jednak nie możesz stawić się osobiście, dokumenty w twoim imieniu może złożyć osoba trzecia. Osoba, której powierzasz dostarczenie dokumentów na uczelnię, nie musi posiadać pisemnego pełnomocnictwa. Pamiętaj jednak, że warunkiem przyjęcia dokumentów, w takim przypadku, jest przedłożenie kompletu wymaganych dokumentów oraz podpisanej przez Ciebie własnoręcznie ankiety osobowej oraz innych oświadczeń, jeśli są wymagane w procesie rekrutacji.
Czytaj więcej sposób składania dokumentów
OSOBY ZAKWALIFIKOWANE NA WIĘCEJ NIŻ JEDEN KIERUNEK STUDIÓW
Osoby zakwalifikowane na więcej niż jeden kierunek studiów składają dokumenty na jeden wybrany przez siebie kierunek studiów.
OSOBY NIEPEŁNOLETNIE
W przypadku kandydatów niepełnoletnich wymagane jest pisemne oświadczenie obydwojga rodziców lub opiekunów prawnych m.in. na udział w rekrutacji, podjęcie studiów, podpisanie ankiety osobowej, podpisanie umowy/oświadczenia o zapoznaniu się i akceptacji warunków odpłatności za studia w SGGW.
Jeżeli jesteś zakwalifikowanym do przyjęcia na studia niepełnoletnim kandydatem oraz składasz dokumenty w obecności obydwojga rodziców lub opiekunów prawnych – twoi rodzice lub opiekunowie prawni podpisują oświadczenie, przy pracowniku uczelni.
Jeżeli jesteś zakwalifikowanym do przyjęcia na studia niepełnoletnim kandydatem, a podczas składania dokumentów nie towarzyszą Ci rodzice lub opiekunowie prawni – przedstawiasz oświadczenie podpisane przez obydwojga rodziców lub opiekunów prawnych, a ich podpisy na oświadczeniu muszą być poświadczone przez notariusza lub polskiego konsula. Oświadczenia, które nie są poświadczone przez notariusza lub polskiego konsula nie będą honorowane.
Pamiętaj, aby wraz z oświadczeniem okazać akt urodzenia lub wyrok sądu dotyczący przyznania praw rodzicielskich.
UWAGA! Przedstawienie zgody nie dotyczy kandydatów, którzy ukończą 18 lat przed 1 października 2025 r.
Wzór oświadczenia dostępny jest na stronie czytaj więcej
NIEZŁOŻENIE DOKUMENTÓW WE WSKAZANYM TERMINIE
Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia, którzy nie złożą dokumentów w wyznaczonym terminie, traktowani są jako osoby rezygnujące z udziału w rekrutacji.
PROSIMY O ZAPOZNANIE SIĘ Z ODPŁATNOŚCIĄ ZA STUDIA
- Studia stacjonarne w języku polskim są bezpłatne dla obywateli Polski.
- Studia stacjonarne w języku polskim są odpłatne dla cudzoziemców nieposiadających uprawnień do studiowania na zasadach bez odpłatności.
- Studia stacjonarne w języku angielskim są płatne.
- Studia niestacjonarne są studiami płatnymi.
- Opłaty wnosi się również za zajęcia uzupełniające efekty uczenia się (różnice programowe) niezbędne do podjęcia lub ukończenia studiów drugiego stopnia na określonym kierunku. Opłaty oblicza się w sposób następujący: liczba godzin zajęć przypisanych przedmiotowi x 10 zł.
Opłaty za studia rozpoczynające się od roku akademickiego 2025/2026 dostępne są na stronie czytaj więcej
DOMY STUDENCKIE
Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia, którzy złożą komplet wymaganych dokumentów rekrutacyjnych mogą w dalszym kroku ubiegać się o przyznanie miejsca w akademiku. Procedura przyznawania miejsc dostępna jest na stronie Administracji Domówi i Stołówek Studenckich SGGW czytaj więcej https://akademiki.sggw.edu.pl/#przyznawanie-miejsc
Uczelniana Komisja Rekrutacyjna