Informacje dla kandydatów z niepełnosprawnościami

  • ARCHITEKTURA

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku ARCHITEKTURA na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także rysunek odręczny i prace projektowe

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i rysunkowej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę,

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także rysunek odręczny i prace projektowe

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i rysunkowej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę,

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także rysunek odręczny i prace projektowe

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i rysunkowej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę,

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także rysunek odręczny i prace projektowe

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i rysunkowej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę,

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Ilony Małuszyńskiej; nr tel.: 22 59-35340; adres mail: ilona_maluszynska@sggw.edu.pl

  • ARCHITEKTURA KRAJOBRAZU

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku ARCHITEKTURA KRAJOBRAZU na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także rysunek odręczny i prace projektowe

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i rysunkowej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę,

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także rysunek odręczny i prace projektowe

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i rysunkowej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę,

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także rysunek odręczny i prace projektowe

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i rysunkowej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę,

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także rysunek odręczny i prace projektowe

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i rysunkowej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę,

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Ilony Małuszyńskiej; nr tel.: 22 59-35340; adres mail: ilona_maluszynska@sggw.edu.pl

  • BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCI

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCI na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    – możliwe problemy z odsłuchem na aulach wykładowych; bariery związane z odbiorem wykładanych treści dydaktycznych częściowo zredukowane (Wydział dysponuje zestawami wspomagającymi słyszenie w skład których wchodzą pętle indukcyjne, odbiorniki dla studenta i nadajniki dla prowadzącego, zestawami komputerowymi wraz z programami udźwiękawiającymi)

     

    Zajęcia terenowe
    w wymiarze 16 h.

    – miejsce organizacji ćwiczeń terenowych (zakłady produkcyjne)

     – możliwe bariery architektoniczne

    Praktyki zawodowe
    w wymiarze 160 h.

    – miejsce organizacji (najczęściej zakład

    przemysłowy lub laboratorium naukowo-badawcze);

    – możliwe bariery architektoniczne;

    – możliwe bariery związane z dostosowaniem się do wymagań stawianych w miejscu praktyki

    Niepełnosprawność narządu mowy 

     – indywidualne, ustne prezentacje przez studentów efektów badań na seminariach

      

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    – wykłady prowadzone najczęściej w formie prezentacji  Power Point bądź rzutowanych na tablicy notatek – bariery obecnie zredukowane (Wydział dysponuje cyfrowymi dyktafonami, które mogą zostać użyczone studentowi na czas zajęć jeśli prowadzący wyrazi zgodę na ich nagrywanie, lupą elektroniczną Snow 10 PRO, komputerami z zainstalowanym oprogramowaniem powiększającym, zestawem komputerowym złożonym z monitora Optelec TwinView i powiększonej klawiatury);
    – na zajęciach wykorzystywane tablice magnetyczne, a nie elektroniczne;
    – skrypty ćwiczeniowe i instrukcje obsługi sprzętów w wersjach papierowych;
    – na zajęciach laboratoryjnych: obsługa sprzętu wymagająca precyzyjnych odczytów; praca z mikroskopami; praca z palnikami (ryzyko poparzenia);

     

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

     

     – duża liczba godzin zajęć laboratoryjnych;

    – praca z odczynnikami niebezpiecznymi;

    – indywidualne wykonywanie zadań w laboratorium lub halach technologicznych i samodzielna obsługa sprzętu;
    – zabudowane dygestoria;

    – obsługa urządzeń/aparatury o utrudnionej dostępności dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej

     

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do dr Diany Mańko-Jurkowskiej, Koordynatora ds. Studentów Niepełnosprawnych Wydziału Technologii Żywności; nr tel.: (48-22) 593-76-29; adres mai:l manko_jurkowska_diana@sggw.edu.pl

  • BIOINŻYNIERIA ZWIERZĄT

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku BIOINŻYNIERIA ZWIERZĄT na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student

    Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student

    Utrudniona komunikacja student-opiekun/inne osoby;

    Problem z wychwyceniem sygnałów werbalnych wydawanych przez zwierzę

    Utrudniona komunikacja student-opiekun/inni pracownicy

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student

    Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student

    Utrudniona komunikacja student-opiekun/inne osoby

    Utrudniona komunikacja student-opiekun/inni pracownicy

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    Utrudniony odbiór informacji zawartych w materiałach dydaktycznych

    Trudność z zakresie odróżniania barw, odczytu wyników pomiarów, preparatów

    Trudność w zakresie szybkiej reakcji na zachowania zwierząt

    Problem z wychwyceniem sygnałów niewerbalnych wydawanych przez zwierzę

    Trudność w zakresie precyzyjnej pracy laboratoryjnej

    Inne rodzaje niepełnosprawności

    Trudność  z wykonywaniem ćwiczeń przy zaburzeniach zmysłu równowagi i dotyku oraz sprawności kończyn

    Trudność  z wykonywaniem czynności laboratoryjnych przy zaburzeniach zmysłu równowagi i dotyku oraz sprawności kończyn

     

    Uwagi: Kandydat na studia powinien: cechować się empatią w stosunku do zwierząt, być osobą spostrzegawczą, opanowaną i zdolną do logicznego myślenia, odporną na trudne warunki pracy w terenie i zdolną do wysiłku fizycznego.

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

     

    Ewentualne pytania należy kierować do Dziekana Wydziału Hodowli, Bioinżynierii i Ochrony Zwierząt – prof. dr hab. Justyna Więcek; nr tel.: 22 59 365 60/06;  adres mail: justyna_wiecek@sggw.edu.pl

  • BIOLOGIA

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku BIOLOGIA na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

     odczytywanie prezentacji

     samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

    (np. narządu ruchu)

     samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do Emilia Wrońska; nr tel.: 22 593 25 15; adres mail: emilia_wronska@sggw.edu.pl

  • BIOTECHNOLOGIA

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku Biotechnologia

    na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

     odczytywanie prezentacji

    samodzielne wykonywanie doświadczeń

    samodzielne wykonywanie doświadczeń

    samodzielne wykonywanie doświadczeń

    samodzielne wykonywanie doświadczeń

    Inne rodzaje niepełnosprawności (np. narządu ruchu)

     –

    samodzielne wykonywanie doświadczeń

    samodzielne wykonywanie doświadczeń

    samodzielne wykonywanie doświadczeń

    samodzielne wykonywanie doświadczeń

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do Emilia Wrońska

    nr tel.: 22 593 25 15 adres mail emilia_wronska@sggw.edu.pl

  • BUDOWNICTWO

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku BUDOWNICTWO na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także prace  projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także prace  projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także prace  projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę

     

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Ilony Małuszyńskiej; nr tel.: 22 59-35340 ; adres mail : ilona_maluszynska@sggw.edu.pl

  • DIETETYKA

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku DIETETYKA na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    Możliwy problem
    z odsłuchem w dużych salach bez nagłośnienia1.

    Możliwy problem
    z odsłuchem w dużych salach bez nagłośnienia (niebezpieczeństwo wypadku)1.  

    Możliwy problem
    z odsłuchem w zakładach pracy (niebezpieczeństwo wypadku)1

    Możliwy problem
    z odsłuchem w zakładach pracy (niebezpieczeństwo wypadku)5.  

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    Możliwy problem
    z komunikacją podczas zajęć audytoryjnych2

    Możliwy problem
    z komunikacją podczas zajęć laboratoryjnych (niebezpieczeństwo wypadku)2.  

    Możliwy problem
    z komunikacją podczas zajęć terenowych (niebezpieczeństwo wypadku)2

    Możliwy problem
    z komunikacją podczas zajęć terenowych (niebezpieczeństwo wypadku)5

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    Możliwy problem
    z dostrzeżeniem szczegółów podczas prezentacji multimedialnych w dużych salach3

    Możliwy problem
    z dostrzeżeniem szczegółów podczas pracy w laboratorium (napisy
    na opakowaniach
    z odczynnikami, podziałki
    na szkle laboratoryjnym, odczyty ze sprzętów, wag itp.)4

    Możliwy problem
    z dostrzeżeniem szczegółów, bądź
    z przemieszczaniem się (niebezpieczeństwo wypadku).  

    Możliwy problem
    z dostrzeżeniem szczegółów, bądź
    z przemieszczaniem się (niebezpieczeństwo wypadku).   

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

     

    Problemy
    z przemieszczaniem się. 

    Problemy
    z przemieszczaniem się. 

    Uwagi:

    1Wydział posiada przenośne, indywidualne systemy nagłośnieniowe (wzmacniacze sygnału).

    2Pięciu pracowników ukończyło podstawowy kurs PJM.

    3Aule i sale seminaryjne wyposażone są w duże, czytelne ekrany. Jednak odległość od ekranu może być pewnym problemem.

    4Ze względu na charakter kierunku w programie przewidziano dużą ilość zajęć laboratoryjnych.

    5Praktyki zawodowe są obowiązkowym elementem, niezbędnym do zaliczenia studiów.

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania o szczegóły i wszelkie wątpliwości należy kierować do Koordynatora ds. Studentów z Niepełnosprawnością, dr inż. Piotr Sałek;

    nr tel.: 22 59 369 99; adres mail: piotr_salek@sggw.edu.pl

  • EKOLOGICZNE ROLNICTWO I PRODUKCJA ŻYWNOŚCI

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku EKOLOGICZNE ROLNICTWO I PRODUKCJA ŻYWNOŚCI na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia terenowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

     odczytywanie prezentacji

     samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

    (np. narządu ruchu)

     –

     samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do Beata Borek

    nr tel.: 22 593 25 01 adres mail beata_borek@sggw.edu.pl

     

  • EKONOMIA

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunków: EKONOMIA na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

     Trudności związane  z akustyką sal wykładowych i dydaktycznych.

    Trudności związane  z akustyką sal laboratoryjnych

     Miejsce odbywania praktyk zawodowych studenci wybierają samodzielnie. Dokonując wyboru miejsca student bierze pod uwagę ewentualne problemy zdrowotne.

    Niepełnosprawność narządu mowy 

     Trudności z prezentowaniem wyników prac własnych w postaci referatów i doniesień z zakresu analizy zjawisk i zdarzeń gospodarczych.

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    Ograniczony dostęp do literatury przedmiotu w języku Braille’a lub audiobooków.

    Inne rodzaje niepełnosprawności (np. niepełnosprawność narządu  ruchu) 

     Bariery architektoniczne na uczelni oraz Wydziale.

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Kingi Gruziel; nr tel.: 22-5934032;  adres mail: kinga_gruziel@sggw.edu.pl

  • FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunków: FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

     Trudności związane  z akustyką sal wykładowych i dydaktycznych.

    Trudności związane  z akustyką sal laboratoryjnych

     Miejsce odbywania praktyk zawodowych studenci wybierają samodzielnie. Dokonując wyboru miejsca student bierze pod uwagę ewentualne problemy zdrowotne.

    Niepełnosprawność narządu mowy 

     Trudności z prezentowaniem wyników prac własnych w postaci referatów i doniesień z zakresu analizy zjawisk i zdarzeń gospodarczych.

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    Ograniczony dostęp do literatury przedmiotu w języku Braille’a lub audiobooków.

    Inne rodzaje niepełnosprawności (np. niepełnosprawność narządu  ruchu) 

     Bariery architektoniczne na uczelni oraz Wydziale.

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Kingi Gruziel; nr tel.: 22-5934032;  adres mail: kinga_gruziel@sggw.edu.pl

  • GASTRONOMIA I HOTELARSTWO

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku GASTRONOMIA I HOTELARSTWO na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    Możliwy problem
    z odsłuchem w dużych salach bez nagłośnienia1.

    Możliwy problem
    z odsłuchem w dużych salach bez nagłośnienia (niebezpieczeństwo wypadku)1.  

    Możliwy problem
    z odsłuchem w zakładach gastronomicznych i przetwórczych (niebezpieczeństwo wypadku)1

    Możliwy problem
    z odsłuchem w zakładach gastronomicznych
    i przetwórczych (niebezpieczeństwo wypadku)5.  

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    Możliwy problem
    z komunikacją podczas zajęć audytoryjnych2

    Możliwy problem
    z komunikacją podczas zajęć laboratoryjnych (niebezpieczeństwo wypadku)2.  

    Możliwy problem
    z komunikacją podczas zajęć terenowych (niebezpieczeństwo wypadku)2

    Możliwy problem
    z komunikacją podczas zajęć terenowych (niebezpieczeństwo wypadku)5

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    Możliwy problem
    z dostrzeżeniem szczegółów podczas prezentacji multimedialnych w dużych salach3

    Możliwy problem
    z dostrzeżeniem szczegółów podczas pracy w laboratorium (napisy
    na opakowaniach
    z odczynnikami, podziałki
    na szkle laboratoryjnym, odczyty ze sprzętów, wag itp.)4

    Możliwy problem
    z dostrzeżeniem szczegółów, bądź
    z przemieszczaniem się (niebezpieczeństwo wypadku).  

    Możliwy problem
    z dostrzeżeniem szczegółów, bądź
    z przemieszczaniem się (niebezpieczeństwo wypadku).   

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

     

    Problemy
    z przemieszczaniem się. 

    Problemy
    z przemieszczaniem się. 

    Uwagi:

    1Wydział posiada przenośne, indywidualne systemy nagłośnieniowe (wzmacniacze sygnału).

    2Pięciu pracowników ukończyło podstawowy kurs PJM.

    3Aule i sale seminaryjne wyposażone są w duże, czytelne ekrany. Jednak odległość od ekranu może być pewnym problemem.

    4Ze względu na praktyczny charakter kierunku w programie przewidziano dużą ilość zajęć laboratoryjnych.

    5Kierunek Gastronomia i Hotelarstwo jest kierunkiem, gdzie 600 h stanowią praktyki zawodowe (obowiązkowy element niezbędny do zaliczenia studiów).

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania o szczegóły i wszelkie wątpliwości należy kierować do Koordynatora ds. Studentów z Niepełnosprawnością, dr inż. Piotr Sałek;

    nr tel.: 22 59 369 99; adres mail: piotr_salek@sggw.edu.pl

  • GOSPODARKA PRZESTRZENNA

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku GOSPODARKA PRZESTRZENNA na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    brak pętli indukcyjnych w salach i aulach, brak tłumaczy języka migowego

     brak pętli indukcyjnych w laboratoriach, brak tłumaczy języka migowego

    nie dotyczy

    brak tłumaczy języka migowego

     brak tłumaczy języka migowego,

    Niepełnosprawność narządu mowy 

     brak tłumacza języka migowego

     brak tłumacza języka migowego

    nie dotyczy

     brak tłumacza języka migowego

     brak tłumaczy języka migowego,

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    brak

    opracowywanie i przygotowywanie map, praca na podkładach map, w tym w wersji papierowej

    nie dotyczy

    przemieszczanie się po terenie leśnym często są to tereny silnie zarośnięte oraz terenie zurbanizowanych; konieczność korzystania z map danego terenu;

    konieczność pracy z mapami danego terenu w wersji papierowej, brak tyflomap, brak dokumentacji w języku Braila

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

     aule wykładowe bez okien

    brak

    nie dotyczy

    przemieszczanie się po terenie leśnym/ naturalnym często silnie zarośniętym, piaszczystym;

    brak

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do Małgorzata Woźnicka;  nr tel.: 22 5938133; adres mail: malgorzata_woznicka@sggw.edu.pl

     

  • HODOWLA I OCHRONA ZWIERZĄT TOWARZYSZĄCYCH I DZIKICH 

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku HODOWLA I OCHRONA ZWIERZĄT TOWARZYSZĄCYCH I DZIKICH na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student

    Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student

    Utrudniona komunikacja student-opiekun/inne osoby;

    Problem z wychwyceniem sygnałów werbalnych wydawanych przez zwierzę

    Utrudniona komunikacja student-opiekun/inni pracownicy;

    Problem z wychwyceniem sygnałów werbalnych wydawanych przez zwierzę

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student

    Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student

    Utrudniona komunikacja student-opiekun/inne osoby

    Utrudniona komunikacja student-opiekun/inni pracownicy

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    Utrudniony odbiór informacji zawartych w materiałach dydaktycznych

    Trudność z zakresie odróżniania barw, odczytu wyników pomiarów

    Trudność w zakresie szybkiej reakcji na zachowania zwierząt

    Trudność w zakresie szybkiej reakcji na zachowania zwierząt i ich codziennej obsługi

    Inne rodzaje niepełnosprawności

    Trudność  z wykonywaniem ćwiczeń przy zaburzeniach zmysłu równowagi i dotyku oraz sprawności kończyn

    Trudność  z wykonywaniem zadań w terenie przy zaburzeniach zmysłu równowagi i dotyku oraz sprawności kończyn

    Trudność  z wykonywaniem czynności codziennych przy zwierzętach przy zaburzeniach zmysłu równowagi i dotyku oraz sprawności kończyn

    Uwagi: Kandydat na studia powinien: cechować się empatią w stosunku do zwierząt, być osobą spostrzegawczą, opanowaną i zdolną do logicznego myślenia, odporną na trudne warunki pracy w terenie i zdolną do wysiłku fizycznego.

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do Dziekana Wydziału Hodowli, Bioinżynierii i Ochrony Zwierząt – prof. dr hab. Justyna Więcek; nr tel.: 22 59 365 60/06; adres mail: justyna_wiecek@sggw.edu.pl

  • INFORMATYKA

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku INFORMATYKA na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    Wyzwanie: komunikacja ustna.

    Przykładowe proponowane ułatwienia: 

    – rezygnacja z wymagania ustnych wypowiedzi,

    – możliwość zwrócenia się do prowadzących zajęcia o przesłanie materiałów z zajęć.

    Wyzwanie: komunikacja ustna.

    Przykładowe proponowane ułatwienia: 

    – rezygnacja z wymagania ustnych wypowiedzi,

    – możliwość zwrócenia się do prowadzących zajęcia o przesłanie materiałów z zajęć.

    Wyzwanie: komunikacja ustna.

    W razie potrzeby Wydział pomaga zorganizować odpowiednie praktyki zawodowe dostosowane do możliwości Studenta.

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    Wyzwanie: komunikacja ustna.

    Przykładowe proponowane ułatwienia:

    – komunikacja pisemna,

    – rezygnacja z wymagania ustnych wypowiedzi.

    Wyzwanie: komunikacja ustna.

    Przykładowe proponowane ułatwienia:

    – pisemne sprawdziany,

    – rezygnacja z wymagania ustnych wypowiedzi.

    Wyzwanie: komunikacja ustna.

    W razie potrzeby Wydział pomaga zorganizować odpowiednie praktyki zawodowe dostosowane do możliwości Studenta.

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    Wyzwanie: komunikacja pisemna.

    Przykładowe proponowane ułatwienia:

    – sprzęt specjalistyczny typu klawiatury, myszy, lupy etc., specjalistyczne oprogramowanie.

     Wyzwanie: komunikacja pisemna.

    Przykładowe proponowane ułatwienia:

    – sprzęt specjalistyczny typu klawiatury, myszy, lupy etc., specjalistyczne oprogramowanie.

    Wyzwanie: komunikacja pisemna.

    W razie potrzeby Wydział pomaga zorganizować odpowiednie praktyki zawodowe dostosowane do możliwości Studenta.

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

    Niepełnosprawność ruchowa: w razie takiej potrzeby Wydział pomaga organizować pomoc w transporcie dla Studentów niepełnosprawnych.

    Niepełnosprawność ruchowa: w razie takiej potrzeby Wydział pomaga organizować pomoc w transporcie dla Studentów niepełnosprawnych.

    W razie potrzeby Wydział pomaga zorganizować odpowiednie praktyki zawodowe dostosowane do możliwości Studenta.

    Osoby prowadzące zajęcia dydaktyczne starają się (w miarę możliwości) dostosowywać wymagania do zaleceń zawartych w opiniach lekarskich i psychologiczno-pedagogicznych.

    Budynek 34, w którym WZIM ma większość sal dydaktycznych, zapewnia:

    1) poszerzone wejścia do sal,

    2) szeroką windę (towarową) osiągalną z poziomu 0,

    3) toalety dla osób niepełnosprawnych (w każdym WC, jest jedna przystosowana),

    4) automatycznie otwierane drzwi wejściowe.

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do: dra hab. Bartosza Świderskiego, prof. SGGW  lub do prodziekan dr inż. Diany Dziewy-Dawidczyk

    nr tel.: 22 59 37202 adres mail: bartosz_swiderski@sggw.edu.pl lub diana_dziewa_dawidczyk@sggw.edu.pl

  • INFORMATYKA I EKONOMETRIA

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku INFORMATYKA I EKONOMETRIA na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    Wyzwanie: komunikacja ustna.

    Przykładowe proponowane ułatwienia: 

    – rezygnacja z wymagania ustnych wypowiedzi,

    – możliwość zwrócenia się do prowadzących zajęcia o przesłanie materiałów z zajęć.

    Wyzwanie: komunikacja ustna.

    Przykładowe proponowane ułatwienia: 

    – rezygnacja z wymagania ustnych wypowiedzi,

    – możliwość zwrócenia się do prowadzących zajęcia o przesłanie materiałów z zajęć.

    Wyzwanie: komunikacja ustna.

    W razie potrzeby Wydział pomaga zorganizować odpowiednie praktyki zawodowe dostosowane do możliwości Studenta.

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    Wyzwanie: komunikacja ustna.

    Przykładowe proponowane ułatwienia:

    – komunikacja pisemna,

    – rezygnacja z wymagania ustnych wypowiedzi.

    Wyzwanie: komunikacja ustna.

    Przykładowe proponowane ułatwienia:

    – pisemne sprawdziany,

    – rezygnacja z wymagania ustnych wypowiedzi.

    Wyzwanie: komunikacja ustna.

    W razie potrzeby Wydział pomaga zorganizować odpowiednie praktyki zawodowe dostosowane do możliwości Studenta.

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    Wyzwanie: komunikacja pisemna.

    Przykładowe proponowane ułatwienia:

    – sprzęt specjalistyczny typu klawiatury, myszy, lupy etc., specjalistyczne oprogramowanie.

     Wyzwanie: komunikacja pisemna.

    Przykładowe proponowane ułatwienia:

    – sprzęt specjalistyczny typu klawiatury, myszy, lupy etc., specjalistyczne oprogramowanie.

    Wyzwanie: komunikacja pisemna.

    W razie potrzeby Wydział pomaga zorganizować odpowiednie praktyki zawodowe dostosowane do możliwości Studenta.

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

    Niepełnosprawność ruchowa: w razie takiej potrzeby Wydział pomaga organizować pomoc w transporcie dla Studentów niepełnosprawnych.

    Niepełnosprawność ruchowa: w razie takiej potrzeby Wydział pomaga organizować pomoc w transporcie dla Studentów niepełnosprawnych.

    W razie potrzeby Wydział pomaga zorganizować odpowiednie praktyki zawodowe dostosowane do możliwości Studenta.

    Uwagi:

    Osoby prowadzące zajęcia dydaktyczne starają się (w miarę możliwości) dostosowywać wymagania do zaleceń zawartych w opiniach lekarskich i psychologiczno-pedagogicznych.

    Budynek 34, w którym WZIM ma większość sal dydaktycznych, zapewnia:

    1) poszerzone wejścia do sal,

    2) szeroką windę (towarową) osiągalną z poziomu 0,

    3) toalety dla osób niepełnosprawnych (w każdym WC, jest jedna przystosowana),

    4) automatycznie otwierane drzwi wejściowe.

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do: dra hab. Bartosza Świderskiego, prof. SGGW  lub do prodziekan dr inż. Diany Dziewy-Dawidczyk

    nr tel.: 22 59 37202 adres mail: bartosz_swiderski@sggw.edu.pl lub diana_dziewa_dawidczyk@sggw.edu.pl

     

  • INŻYNIERIA EKOLOGICZNA

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku INŻYNIERIA EKOLOGICZNA na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia terenowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

     odczytywanie prezentacji

     samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

    (np. narządu ruchu)

    nie dotyczy

     samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do Beata Borek

    nr tel.: 22 593 25 01 adres mail beata_borek@sggw.edu.pl

     

  • INŻYNIERIA I GOSPODARKA WODNA

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku INŻYNIERIA I GOSPODARKA WODNA  na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy a także prace  projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę,

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy a także prace  projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy a także prace  projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Ilony Małuszyńskiej; nr tel.: 22 59-35340;  adres mail: ilona_maluszynska@sggw.edu.pl

  • INŻYNIERIA ŚRODOWISKA

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku INŻYNIERIA ŚRODOWISKA na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy a także prace  projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę,

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy a także prace  projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy a także prace  projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Ilony Małuszyńskiej; nr tel.: 22 59-35340 ; adres mail:  ilona_maluszynska@sggw.edu.pl

  • LEŚNICTWO

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku LEŚNICTWO na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    brak pętli indukcyjnych w salach i aulach, brak tłumaczy języka migowego

     brak pętli indukcyjnych w laboratoriach, brak tłumaczy języka migowego

    nie dotyczy

    brak tłumaczy języka migowego

     brak tłumaczy języka migowego, samodzielne przemieszczanie się po lesie; obecność przy niebezpiecznych pracach leśnych z wykorzystaniem pilarki czy harwesterów

    Niepełnosprawność narządu mowy 

     brak tłumacza języka migowego

     brak tłumacza języka migowego

    nie dotyczy

     brak tłumacza języka migowego

     brak tłumaczy języka migowego, samodzielne przemieszczanie się po lesie

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    brak

    samodzielna praca w laboratorium chemicznym; zajęcia z wykorzystaniem mikroskopów, rozpoznawanie małych organizmów (owadów, grzybów, roślin, zwierząt); rozpoznawanie typów gleby i profili glebowych;

    samodzielne opracowywanie i przygotowywanie map leśnych, w tym w wersji papierowej

    nie dotyczy

    rozpoznawanie w terenie organizmów roślinnych, w tym roślinności runa leśnego, rozpoznawanie patogenów roślinnych, miejsc żerowania owadów; przemieszczanie się po terenie leśnym często są to tereny silnie zarośnięte; konieczność korzystania z map leśnych; samodzielnie przeprowadzenie ścinki drzewa

    samodzielne przemieszczanie się po lesie; obecność przy niebezpiecznych pracach leśnych z wykorzystaniem pilarek czy harwesterów; konieczność pracy z mapami leśnymi w wersji papierowej; brak tyflomap, brak analizowanej dokumentacji w alfabecie Braila

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

     aule wykładowe bez okien

    brak

    nie dotyczy

    przemieszczanie się po terenie leśnym/ naturalnym często silnie zarośniętym, piaszczystym; samodzielnie przeprowadzenie ścinki drzewa

     samodzielne przemieszczanie się po lesie

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do: Małgorzata Woźnicka;  nr tel.: 22 5938133 adres mail:  malgorzata_woznicka@sggw.edu.pl

     

  • LOGISTYKA

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunków: LOGISTYKA na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

     Trudności związane  z akustyką sal wykładowych i dydaktycznych.

    Trudności związane  z akustyką sal laboratoryjnych

     Miejsce odbywania praktyk zawodowych studenci wybierają samodzielnie. Dokonując wyboru miejsca student bierze pod uwagę ewentualne problemy zdrowotne.

    Niepełnosprawność narządu mowy 

     Trudności z prezentowaniem wyników prac własnych w postaci referatów i doniesień z zakresu analizy zjawisk i zdarzeń gospodarczych.

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    Ograniczony dostęp do literatury przedmiotu w języku Braille’a lub audiobooków.

    Inne rodzaje niepełnosprawności (np. niepełnosprawność narządu  ruchu) 

     Bariery architektoniczne na uczelni oraz Wydziale.

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Kingi Gruziel; nr tel.: 22-5934032;  adres mail: kinga_gruziel@sggw.edu.pl

  • MEBLARSTWO

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku MEBLARSTWO na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    Niezrozumienie przekazywanych treści. Brak w pomieszczeniach wykładowych pętli indukcyjnych.

     

    Niezrozumienie poleceń do wykonywanych zadań, doświadczeń.

     

     

     

     

    Brak

     

     

     

     

     

    Brak

     

     

     

     

     

    Niezrozumienie poleceń podczas praktyk zawodowych w zakładach przemysłowych ze względu na wysoki poziom hałasu. Ograniczona słyszalność sygnałów ostrzegawczych stosowanych w zakładach. Używanie słuchawek zabezpieczających przed hałasem.

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    brak

    Brak możliwości szybkiego porozumienia się z zespołem podczas zajęć doświadczalnych, z osobą prowadzącą zajęcia np.:

    – podczas pracy w laboratoriach z odczynnikami chemicznymi;

    – podczas ćwiczeń w hali technologicznej przy obrabiarkach;

    – brak komunikacji w przypadku wypadku podczas pracy w laboratoriach.

    brak

    brak

    Brak możliwości porozumienia się z kierownikiem praktyk w przypadku wypadku, podwyższonego hałasu w salach produkcyjnych.

     

     

     

     

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    Niezrozumienie przekazywanych treści ze względu na słabą jakość, niską rozdzielczość rzutników, ekranów komputerów.

     Ryzyko niedostatecznej dokładności pomiarów, precyzji podczas odmierzania odczynników chemicznych i przygotowywania mieszanin, opracowywania dokumentacji technicznej (rysunek techniczny), opracowywania rysunków przy wykorzystaniu oprogramowania komputerowego (CAD, CAM, CAE) (rysunek techniczny). Problem z odczytem danych z przyrządów pomiarowych.

    brak

    brak

     W przypadku dużego stopnia niepełnosprawności wzroku brak możliwości obserwacji procesów technologicznych i oceny jakości produkcji.

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

    Niezrozumienie przekazywanych treści ze względu na problemy związane ze skupieniem się.

     

     

     

     

    Pewne ograniczenia w dostępie do laboratoriów oraz hali technologicznej i pracy osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Niebezpieczna praca z narzędziami skrawającymi w przypadku osób z niepełnosprawnościami psychicznymi.

    brak

     

     

     

     

     

     

    brak

     

     

     

     

     

     

    Brak przystosowania większości zakładów produkcyjnych do potrzeb osób o zaawansowanym stopniu niepełnosprawności, w tym w szczególności osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Ograniczenie komunikacji w przypadku problemów z długotrwałym utrzymaniem uwagi, utrudnienie zrozumienia przekazu nadawcy, w tym zrozumienia wydawanych poleceń.

    Uwagi: Wyzwania w dużej mierze zależą od rodzaju i stopnia niepełnosprawności. Odpowiednie przystosowanie pomieszczeń uczelni do potrzeb osób z niepełnosprawnościami będzie zmniejszało stopień wyzwań. 

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Albiny Jegorowej – Koordynatora ds. Studentów z Niepełnosprawnościami; nr tel.: 22 59 38 577;  adres mail: albina_jegorowa@sggw.edu.pl

  • OCHRONA ŚRODOWISKA

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku OCHRONA ŚRODOWISKA na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę,

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą

    samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy

    nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku 

     samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia  terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy

    realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Ilony Małuszyńskiej; nr tel.: 22 59-35340; adres mail : ilona_maluszynska@sggw.edu.pl

  • OGRODNICTWO MIEJSKIE I ARBORYSTYKA

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku OGRODNICTWO MIEJSKIE I ARBORYSTYKA, Wydział Ogrodnictwa na zajęciach prowadzonych
    w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

     Wysłuchiwanie zajęć na aulach – ułatwienie pętle indukcyjne dostępne na Wydziale Ogrodnictwa  – dostępne na Wydziale Ogrodnictwa

     

     

     

    Niepełnosprawność narządu mowy 

     Wypowiedzi ustne, prezentacje prac

     Wypowiedzi ustne, prezentacje prac

     

     

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    Wykłady w formie prezentacji

     Praca z binokularem, mikroskopem.

    Praca z materiałem źródłowym (artykuły, publikacje) – Ułatwienie stanowi powiększalnik do bliży i dali dostępny na Wydziale Ogrodnictwa

     

    Praca z dokumentami,

    Praca z materiałem źródłowym

    Praca z materiałem roślinnym

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

     

     Zajęcia z odczynnikami chemicznymi, z ostrymi narzędziami wymagające precyzji – dla studentów z niepełnosprawnością ruchową

    Zajęcia w terenie miejskim ograniczenia dla studentów z niepełnosprawnością ruchową

     Praktyki w terenie miejskim – ograniczenia dla studentów z niepełnosprawnością ruchową

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do: Dr  inż. Robert Popek

    nr tel.: tel. +48 22 593 20 85 adres mail: robert_popek@sggw.edu.pl

  • PEDAGOGIKA

    Wyzwania*, jakie może napotkać student kierunku pedagogika na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    ćwiczenia

    *zajęcia

     terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

     –

     brak nagłośnienia sali

     

    kontakt z nowymi sytuacjami i osobami, w tym dziećmi

    Niepełnosprawność narządu mowy 

      duża odległość od wykładowcy

     

     praca z małymi dziećmi

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

     duża odległość od wykładowcy i ekranu

    praca z komputerem

     

     zależnie od miejsca praktyk

    Inne rodzaje niepełnosprawności

    bariery architektoniczne (np. ciasne ustawienie ławek), duże odległości między budynkami (ograniczony czas przeznaczony na komunikację)

    bariery architektoniczne (np. ciasne ustawienie ławek), duże odległości między budynkami (ograniczony czas przeznaczony na komunikację)

     

    kontakt z nieznanymi sytuacjami i osobami,

    kontakt z małymi dziećmi, potencjalne sytuacje stresowe

    Uwagi: —

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    * zajęcia terenowe, o ile są prowadzone, niosą takie wyzwania, jak praktyki zawodowe

    Ewentualne pytania należy kierować do prodziekan WSiP dr Agnieszka Pawluk-Skrzypek; nr tel.: 225934703, 225934712;  adres mail:  Agnieszka_Pawluk_Skrzypek@sggw.edu.pl

  • ROLNICTWO

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku ROLNICTWO na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia terenowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

     odczytywanie prezentacji

     samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

    (np. narządu ruchu)

     nie dotyczy

     samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do Beata Borek

    nr tel.: 22 593 25 01 adres mail beata_borek@sggw.edu.pl

     

  • SOCJOLOGIA

    Wyzwania*, jakie może napotkać student kierunku socjologia na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    ćwiczenia

    *zajęcia

     terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

     –

     brak nagłośnienia sali

     

    kontakt z nowymi sytuacjami i osobami

    Niepełnosprawność narządu mowy 

     duża odległość od wykładowcy

     

    zależnie od miejsca praktyk

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    duża odległość od wykładowcy i ekranu

    praca z komputerem

     

    zależnie od miejsca praktyk np. praca z komputerem

    Inne rodzaje niepełnosprawności

    bariery architektoniczne np. schody w auli, duże odległości między budynkami (ograniczony czas przeznaczony na komunikację)

    bariery architektoniczne np. ciasne ustawienie ławek) duże odległości między budynkami (ograniczony czas przeznaczony na komunikację

     

    zależnie od miejsca praktyk , np. bariery architektoniczne, kontakt z nieznanymi sytuacjami i osobami, potencjalne sytuacje stresowe

    Uwagi: —

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    * zajęcia terenowe, o ile są prowadzone, niosą takie wyzwania, jak praktyki zawodowe

     Ewentualne pytania należy kierować do prodziekan WSiP dr Agnieszka Pawluk-Skrzypek; nr tel.: 225934703, 225934712;  adres mail:  Agnieszka_Pawluk_Skrzypek@sggw.edu.pl

     

  • TECHNOLOGIA BIOMEDYCZNA

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku TECHNOLOGIA BIOMEDYCZNA na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    utrudniona komunikacja

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

     odczytywanie prezentacji

     samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

    (np. narządu ruchu)

     samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    samodzielne wykonywaniem doświadczeń

    Uwagi: Część zajęć będzie realizowana w obiektach Uniwersytetu Warszawskiego

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do: Emilia Wrońska; nr tel.: 22 593 25 15; adres mail: emilia_wronska@sggw.edu.pl

  • TECHNOLOGIA DREWNA

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku TECHNOLOGIA DREWNA na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    Niezrozumienie przekazywanych treści. Brak w pomieszczeniach wykładowych pętli indukcyjnych.

     

    Niezrozumienie poleceń do wykonywanych zadań, doświadczeń.

     

     

     

     

    brak

     

     

     

     

     

    brak

     

     

     

     

     

    Niezrozumienie poleceń podczas praktyk zawodowych w zakładach przemysłowych ze względu na wysoki poziom hałasu. Ograniczona słyszalność sygnałów ostrzegawczych stosowanych w zakładach. Używanie słuchawek zabezpieczających przed hałasem.

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    brak

    Brak możliwości szybkiego porozumienia się z zespołem podczas zajęć doświadczalnych, z osobą prowadzącą zajęcia np.:

    – podczas pracy w laboratoriach z odczynnikami chemicznymi;

    – podczas ćwiczeń w hali technologicznej przy obrabiarkach;

    – brak komunikacji w przypadku wypadku podczas pracy w laboratoriach.

    brak

    brak

    Brak możliwości porozumienia się z kierownikiem praktyk w przypadku wypadku, podwyższonego hałasu w salach produkcyjnych.

     

     

     

     

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    Niezrozumienie przekazywanych treści ze względu na słabą jakość, niską rozdzielczość rzutników, ekranów komputerów.

     Ryzyko niedostatecznej dokładności pomiarów, precyzji podczas odmierzania odczynników chemicznych i przygotowywania mieszanin, opracowywania dokumentacji technicznej (rysunek techniczny), opracowywania rysunków przy wykorzystaniu oprogramowania komputerowego (CAD, CAM, CAE) (rysunek techniczny). Problem z odczytem danych z przyrządów pomiarowych.

    brak

    brak

     W przypadku dużego stopnia niepełnosprawności wzroku brak możliwości obserwacji procesów technologicznych i oceny jakości produkcji.

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

    Niezrozumienie przekazywanych treści ze względu na problemy związane ze skupieniem się.

     

     

     

     

    Pewne ograniczenia w dostępie do laboratoriów oraz hali technologicznej i pracy osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Niebezpieczna praca z narzędziami skrawającymi w przypadku osób z niepełnosprawnościami psychicznymi.

    brak

     

     

     

     

     

     

    brak

     

     

     

     

     

     

    Brak przystosowania większości zakładów produkcyjnych do potrzeb osób o zaawansowanym stopniu niepełnosprawności, w tym w szczególności osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Ograniczenie komunikacji w przypadku problemów z długotrwałym utrzymaniem uwagi, utrudnienie zrozumienia przekazu nadawcy, w tym zrozumienia wydawanych poleceń.

    Uwagi: Wyzwania w dużej mierze zależą od rodzaju i stopnia niepełnosprawności. Odpowiednie przystosowanie pomieszczeń uczelni do potrzeb osób z niepełnosprawnościami będzie zmniejszało stopień wyzwań. 

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Albiny Jegorowej – Koordynatora ds. Studentów z Niepełnosprawnościami; nr tel.: 22 59 38 577; adres mail: albina_jegorowa@sggw.edu.pl

     

  • TOWAROZNAWSTWO I MARKETING ŻYWNOŚCI

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku TOWAROZNAWSTWO I MARKETING ŻYWNOŚCI na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    – możliwe problemy z odsłuchem na aulach wykładowych; bariery związane z odbiorem wykładanych treści dydaktycznych częściowo zredukowane (Wydział dysponuje zestawami wspomagającymi słyszenie w skład których wchodzą pętle indukcyjne, odbiorniki dla studenta i nadajniki dla prowadzącego, zestawami komputerowymi wraz z programami udźwiękawiającymi);

    Zajęcia terenowe w wymiarze 6 h.

     

    – miejsce organizacji ćwiczeń terenowych (zakłady produkcyjne)

     

     – możliwe bariery architektoniczne

    Praktyki zawodowe w

    wymiarze 160 h.

     

    – miejsce organizacji (najczęściej zakład

    przemysłowy lub laboratorium naukowo-badawcze);

     

    – możliwe bariery architektoniczne;

     

    – możliwe bariery związane z dostosowaniem się do wymagań stawianych w miejscu praktyki

     

     

    Niepełnosprawność narządu mowy 

     – indywidualne, ustne prezentacje przez studentów efektów badań na seminariach

     

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    – wykłady prowadzone najczęściej w formie prezentacji  Power Point bądź rzutowanych na tablicy notatek – bariery obecnie zredukowane (Wydział dysponuje cyfrowymi dyktafonami, które mogą zostać użyczone studentowi na czas zajęć jeśli prowadzący wyrazi zgodę na ich nagrywanie, lupą elektroniczną Snow 10 PRO, komputerami z zainstalowanym oprogramowaniem powiększającym, zestawem komputerowym złożonym z monitora Optelec TwinView i powiększonej klawiatury);
    – na zajęciach wykorzystywane tablice magnetyczne, a nie elektroniczne;
    – skrypty ćwiczeniowe i instrukcje obsługi sprzętów w wersjach papierowych;
    – na zajęciach laboratoryjnych: obsługa sprzętu wymagająca precyzyjnych odczytów; praca z mikroskopami; praca z palnikami (ryzyko poparzenia);

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

     

     – duża liczba godzin zajęć laboratoryjnych;

    – praca z odczynnikami niebezpiecznymi;

    – indywidualne wykonywanie zadań w laboratorium lub halach technologicznych i samodzielna obsługa sprzętu;
    – zabudowane dygestoria;

    – obsługa urządzeń/aparatury o utrudnionej dostępności dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej

    Uwagi: studia o profilu ogólnoakademickim

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do dr Diany Mańko-Jurkowskiej, Koordynatora ds. Studentów Niepełnosprawnych Wydziału Technologii Żywności

    nr tel.: (48-22) 593-76-29 adres mail: manko_jurkowska_diana@sggw.edu.pl

     

  • TECHNOLOGIA ŻYWNOŚCI I ŻYWIENIE CZŁOWIEKA

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku TECHNOLOGIA ŻYWNOŚCI I ŻYWIENIE CZŁOWIEKA na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    – możliwe problemy z odsłuchem na aulach wykładowych; bariery związane z odbiorem wykładanych treści dydaktycznych częściowo zredukowane (Wydział dysponuje zestawami wspomagającymi słyszenie w skład których wchodzą pętle indukcyjne, odbiorniki dla studenta i nadajniki dla prowadzącego, zestawami komputerowymi wraz z programami udźwiękawiającymi);

     

    Ćwiczenia realizowane na II stopniu studiów w wymiarze 30 h na specjalizacji Inżynieria Żywności.

     

    – miejsce organizacji ćwiczeń terenowych (zakłady produkcyjne)

     

     – możliwe bariery architektoniczne w takcie zajęć terenowych

    Praktyki zawodowe
    w wymiarze 160 h.

     

    – miejsce organizacji (najczęściej zakład

    przemysłowy lub laboratorium naukowo-badawcze)

     

    – możliwe bariery architektoniczne;

    – możliwe bariery związane z nadmiernym hałasem w zakładzie produkcyjnym;

    – możliwe bariery odbywania praktyki w warunkach chłodniczych (linia produkcyjna) i zastosowaniem specjalistycznej odzieży ochronnej;

    – możliwe bariery związane z dostosowaniem się do wymagań stawianych w miejscu praktyki

    Niepełnosprawność narządu mowy 

     – indywidualne, ustne  prezentacje przez studentów efektów badań na seminariach

     

     

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    – wykłady prowadzone najczęściej w formie prezentacji  Power Point bądź rzutowanych na tablicy notatek – bariery obecnie zredukowane (Wydział dysponuje cyfrowymi dyktafonami, które mogą zostać użyczone studentowi na czas zajęć jeśli prowadzący wyrazi zgodę na ich nagrywanie, lupą elektroniczną Snow 10 PRO, komputerami z zainstalowanym oprogramowaniem powiększającym, zestawem komputerowym złożonym z monitora Optelec TwinView i powiększonej klawiatury);
    – na zajęciach wykorzystywane tablice magnetyczne, a nie elektroniczne;
    – skrypty ćwiczeniowe i instrukcje obsługi sprzętów w wersjach papierowych;
    – na zajęciach laboratoryjnych: obsługa sprzętu wymagająca precyzyjnych odczytów; praca z mikroskopami; praca z palnikami (ryzyko poparzenia);

     

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

     

     – duża liczba godzin zajęć laboratoryjnych;

    – praca z odczynnikami niebezpiecznymi;
    – zabudowane dygestoria;

    – indywidualne wykonywanie zadań w laboratorium lub halach technologicznych i samodzielna obsługa sprzętu;

    – obsługa urządzeń/aparatury o utrudnionej dostępności dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej;

     

    Uwagi: studia o profilu techniczno-przyrodniczym

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do dr Diany Mańko-Jurkowskiej, Koordynatora ds. Studentów Niepełnosprawnych Wydziału Technologii Żywności;

    nr tel.: (48-22) 593-76-29; adres mail: manko_jurkowska_diana@sggw.edu.pl

  • TURYSTYKA I REKREACJA

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunków: TURYSTYKA I REKREACJA na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

     Trudności związane  z akustyką sal wykładowych i dydaktycznych.

    Trudności związane  z akustyką sal laboratoryjnych

     Miejsce odbywania praktyk zawodowych studenci wybierają samodzielnie. Dokonując wyboru miejsca student bierze pod uwagę ewentualne problemy zdrowotne.

    Niepełnosprawność narządu mowy 

     Trudności z prezentowaniem wyników prac własnych w postaci referatów i doniesień z zakresu analizy zjawisk i zdarzeń gospodarczych.

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    Ograniczony dostęp do literatury przedmiotu w języku Braille’a lub audiobooków.

    Inne rodzaje niepełnosprawności (np. niepełnosprawność narządu  ruchu) 

     Bariery architektoniczne na uczelni oraz Wydziale.

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Kingi Gruziel; nr tel.: 22-5934032;  adres mail: kinga_gruziel@sggw.edu.pl

  • WETERYNARIA

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku Weterynaria na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

     

     × utrudnienie kontaktu bezpośredniego z nauczycielem uniemożliwiające realizację efektów kształcenia;

     × odczytywanie oraz interpretacja sygnałów werbalnych zwierząt;

     

     

     × prowadzenie komunikacji werbalnej, (np. przeprowadzenie wywiadu z właścicielem pacjenta);

     

    × uniemożliwia lub w znacznym stopniu utrudnia przeprowadzanie badań lekarskich (np. osłuchiwanie zwierząt);

     × odczytywanie oraz interpretacja sygnałów werbalnych zwierząt;

     

     × prowadzenie komunikacji werbalnej, (np. przeprowadzenie wywiadu z właścicielem pacjenta);

     

    × uniemożliwia lub w znacznym stopniu utrudnia przeprowadzanie badań lekarskich (np. osłuchiwanie zwierząt);

     × odczytywanie  oraz interpretacja sygnałów werbalnych zwierząt;

     

    × prowadzenie komunikacji werbalnej, (np. przeprowadzenie wywiadu z właścicielem pacjenta);

     

    × uniemożliwia lub w znacznym stopniu utrudnia przeprowadzanie badań lekarskich (np. osłuchiwanie zwierząt);

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    × może prowadzić do problemów z wygłoszeniem prezentacji na seminariach;

    × może uniemożliwić odpowiedzi na pytania zadawane przez prowadzącego zajęcia lub współsłuchaczy;

     × utrudnienie kontaktu bezpośredniego z nauczycielem uniemożliwiające realizację efektów kształcenia;

    × może uniemożliwić odpowiedzi na pytania zadawane przez prowadzącego zajęcia lub współsłuchaczy;

     × utrudnienie kontaktu bezpośredniego z nauczycielem uniemożliwiające realizację efektów kształcenia; 

     

    × utrudnienia w prowadzeniu komunikacji werbalnej z prowadzącym zajęcia lub właścicielem pacjenta (w tym np. przeprowadzenie wywiadu z właścicielem pacjenta, informowanie o wynikach badań, diagnozie, leczeniu, zaleceniach;

     

     

     × utrudnienie kontaktu bezpośredniego z nauczycielem uniemożliwiające realizację efektów kształcenia; 

     

    × utrudnienia w prowadzeniu komunikacji werbalnej z prowadzącym zajęcia lub właścicielem pacjenta (w tym np. przeprowadzenie wywiadu z właścicielem pacjenta, informowanie o wynikach badań, diagnozie, leczeniu, zaleceniach;

     

     

     × utrudnienie kontaktu bezpośredniego z nauczycielem uniemożliwiające realizację efektów kształcenia;

     

    × utrudnienia w prowadzeniu komunikacji werbalnej z prowadzącym zajęcia lub właścicielem pacjenta (w tym np. przeprowadzenie wywiadu z właścicielem pacjenta, informowanie o wynikach badań, diagnozie, leczeniu, zaleceniach;

     

    ;

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

     

    × zaburzenia w zakresie rozróżniania barw, koordynacji wzrokowo-ruchowej, interpretacji kształtów;

     

    × trudności w odczytaniu wyników pomiarów, interpretacji obrazu mikroskopowego i makroskopowego, pracy laboratoryjnej;

     

    × zaburzenia w zakresie rozróżniania barw, koordynacji wzrokowo-ruchowej, interpretacji kształtów;

     

    × trudności w odczytaniu wyników pomiarów, interpretacji obrazu mikroskopowego i makroskopowego, utrudnienie rozpoznania, problem z odczytaniem sygnałów niewerbalnych zwierząt, utrudniona lub opóźniona reakcja na zachowania zwierząt, problem z przeprowadzeniem badania klinicznego i identyfikacją zmian patologicznych (np. na powłokach ciała);

    × zaburzenia w zakresie rozróżniania barw, koordynacji wzrokowo-ruchowej;

     

    × trudności w odczytaniu wyników pomiarów, interpretacji obrazu mikroskopowego i makroskopowego, utrudnienie rozpoznania, problem z odczytaniem sygnałów niewerbalnych zwierząt, utrudniona lub opóźniona reakcja na zachowania zwierząt, problem z przeprowadzeniem badania klinicznego i identyfikacją zmian patologicznych (np. na powłokach ciała);

    × zaburzenia w zakresie rozróżniania barw, koordynacji wzrokowo-ruchowej;

     

    × trudności w odczytaniu wyników pomiarów, interpretacji obrazu mikroskopowego i makroskopowego, pracy laboratoryjnej, utrudnienie rozpoznania, problem z odczytaniem sygnałów niewerbalnych zwierząt, utrudniona lub opóźniona reakcja na zachowania zwierząt, problem z przeprowadzeniem badania klinicznego i identyfikacją zmian patologicznych (np. na powłokach ciała);

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

     

    × poważnym ograniczeniem są zaburzenia zmysłu węchu, dotyku oraz równowagi;

    ×   niezbędna jest właściwa sprawność kończyn górnych, zręczność dłoni i palców;

    ×   możliwe jest studiowanie osób z niewielką dysfunkcją kończyn dolnych, która nie wyklucza stania i chodzenia;

     × poważnym ograniczeniem są zaburzenia zmysłu węchu, dotyku oraz równowagi;

     ×  poważnym ograniczeniem może być nadwrażliwość na światło oraz dźwięki przy pracy ze zwierzętami;

    ×   niezbędna jest właściwa sprawność kończyn górnych, zręczność dłoni i palców;

    ×   możliwe jest studiowanie osób z niewielką dysfunkcją kończyn dolnych, która nie wyklucza stania i chodzenia;

     × poważnym ograniczeniem są zaburzenia zmysłu węchu, dotyku oraz równowagi;

     ×  poważnym ograniczeniem może być nadwrażliwość na światło oraz dźwięki przy pracy ze zwierzętami;

    ×   niezbędna jest właściwa sprawność kończyn górnych, zręczność dłoni i palców;

    ×   możliwe jest studiowanie osób z niewielką dysfunkcją kończyn dolnych, która nie wyklucza stania i chodzenia;

     × poważnym ograniczeniem są zaburzenia zmysłu węchu, dotyku oraz równowagi;

     ×  poważnym ograniczeniem może być nadwrażliwość na światło oraz dźwięki przy pracy ze zwierzętami;

    ×   niezbędna jest właściwa sprawność kończyn górnych, zręczność dłoni i palców;

    ×   możliwe jest studiowanie osób z niewielką dysfunkcją kończyn dolnych, która nie wyklucza stania i chodzenia;

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Uwagi: Lekarz weterynarii powinien być miłośnikiem zwierząt i posiadać właściwe podejście do właściciela zwierzęcia oraz pacjenta weterynaryjnego. Zawód lekarza weterynarii wymaga zdolności szybkiego, logicznego myślenia, precyzji ruchowej, spostrzegawczości, umiejętności szybkiego reagowania i podejmowania decyzji, opanowania, umiejętności pracy pod presją czasu i krytyki (często niemerytorycznej), odporności psychicznej i równowagi emocjonalnej oraz wytrzymałości fizycznej. Lekarz weterynarii powinien mieć wyobraźnię i podzielność uwagi, a także być odważny, odpowiedzialny i rozważny. Lekarz weterynarii  powinien mieć wysoko rozwinięte kompetencje społeczne, gdyż jego praca opiera się głównie na kontakcie i współpracy z właścicielami pacjentów, w każdych warunkach. Poważnym ograniczeniem mogą być trudności związane z komunikacją społeczną oraz rozchwianie/brak stabilności  emocjonalnej. W laboratoriach i na zajęciach klinicznych obligatoryjna jest praca w grupach, a także współpraca z właścicielami zwierząt.

    W czasie studiów na kierunku Medycyna Weterynaryjna możliwe jest narażenie na ostre i nieprzyjemne zapachy, mocne światło, hałas, pracę w trudnych warunkach atmosferycznych. W laboratoriach, gabinetach, na seminariach mogą być obecne urządzenia, które generują różne dźwięki informacyjne oraz tła. Studiowaniu towarzyszy często stres „nauki pod presją czasu” związany z dużą liczbą zaliczeń w krótkim czasie oraz z surowymi ocenami.

    Ewentualne pytania należy kierować do:

    dr Kai Urbańskiej, Koordynator ds. Studentów z niepełnosprawnościami, nr tel.: 22 59 36 219;  adres e-mail: kaja_urbanska@sggw.edu.pl

    dr hab. Joanny Pławińskiej-Czarnak, Koordynator ds. Studentów z ASD, nr tel.: 22 59 36 076; adres e-mail: koordynator_asd@sggw.edu.pl

  • ZARZĄDZANIE

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunków: ZARZĄDZANIE na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

     Trudności związane  z akustyką sal wykładowych i dydaktycznych.

    Trudności związane  z akustyką sal laboratoryjnych

     Miejsce odbywania praktyk zawodowych studenci wybierają samodzielnie. Dokonując wyboru miejsca student bierze pod uwagę ewentualne problemy zdrowotne.

    Niepełnosprawność narządu mowy 

     Trudności z prezentowaniem wyników prac własnych w postaci referatów i doniesień z zakresu analizy zjawisk i zdarzeń gospodarczych.

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    Ograniczony dostęp do literatury przedmiotu w języku Braille’a lub audiobooków.

    Inne rodzaje niepełnosprawności (np. niepełnosprawność narządu  ruchu) 

     Bariery architektoniczne na uczelni oraz Wydziale.

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Kingi Gruziel; nr tel.: 22-5934032;  adres mail: kinga_gruziel@sggw.edu.pl

  • ZOOTECHNIKA

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku ZOOTECHNIKA na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student

    Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student

    Utrudniona komunikacja student-opiekun/inne osoby;

    Problem z wychwyceniem sygnałów werbalnych wydawanych przez zwierzę

    Utrudniona komunikacja student-opiekun/inni pracownicy;

    Problem z wychwyceniem sygnałów werbalnych wydawanych przez zwierzę

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student

    Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student

    Utrudniona komunikacja student-opiekun/inne osoby

    Utrudniona komunikacja student-opiekun/inni pracownicy

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    Utrudniony odbiór informacji zawartych w materiałach dydaktycznych

    Trudność z zakresie odróżniania barw, odczytu wyników pomiarów

    Trudność w zakresie szybkiej reakcji na zachowania zwierząt

    Trudność w zakresie szybkiej reakcji na zachowania zwierząt i ich codziennej obsługi

    Inne rodzaje niepełnosprawności

    Trudność  z wykonywaniem ćwiczeń przy zaburzeniach zmysłu równowagi i dotyku oraz sprawności kończyn

    Trudność  z wykonywaniem zadań w terenie przy zaburzeniach zmysłu równowagi i dotyku oraz sprawności kończyn

    Trudność  z wykonywaniem czynności codziennych przy zwierzętach przy zaburzeniach zmysłu równowagi i dotyku oraz sprawności kończyn

    Uwagi: Kandydat na studia powinien: cechować się empatią w stosunku do zwierząt, być osobą spostrzegawczą, opanowaną i zdolną do logicznego myślenia, odporną na trudne warunki pracy w terenie i zdolną do wysiłku fizycznego.

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania należy kierować do Dziekana Wydziału Hodowli, Bioinżynierii i Ochrony Zwierząt – prof. dr hab. Justyna Więcek; nr tel.: 22 59 365 60/06; adres mail: justyna_wiecek@sggw.edu.pl

  • ŻYWIENIE CZŁOWIEKA I OCENA ŻYWNOŚCI

    Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami

    Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku ŻYWIENIE CZŁOWIEKA I OCENA ŻYWNOŚCI na zajęciach prowadzonych w następujących formach:

     

    wykłady i seminaria 

    zajęcia laboratoryjne 

    zajęcia kliniczne

    zajęcia terenowe

    praktyki zawodowe

    Niepełnosprawność narządu słuchu 

    Możliwy problem
    z odsłuchem w dużych salach bez nagłośnienia1.

    Możliwy problem
    z odsłuchem w dużych salach bez nagłośnienia (niebezpieczeństwo wypadku)1.  

    Możliwy problem
    z odsłuchem w zakładach pracy (niebezpieczeństwo wypadku)1

    Możliwy problem
    z odsłuchem w zakładach pracy (niebezpieczeństwo wypadku)5.  

    Niepełnosprawność narządu mowy 

    Możliwy problem
    z komunikacją podczas zajęć audytoryjnych2

    Możliwy problem
    z komunikacją podczas zajęć laboratoryjnych (niebezpieczeństwo wypadku)2.  

    Możliwy problem
    z komunikacją podczas zajęć terenowych (niebezpieczeństwo wypadku)2

    Możliwy problem
    z komunikacją podczas zajęć terenowych (niebezpieczeństwo wypadku)5

    Niepełnosprawność narządu wzroku 

    Możliwy problem
    z dostrzeżeniem szczegółów podczas prezentacji multimedialnych w dużych salach3

    Możliwy problem
    z dostrzeżeniem szczegółów podczas pracy w laboratorium (napisy
    na opakowaniach
    z odczynnikami, podziałki
    na szkle laboratoryjnym, odczyty ze sprzętów, wag itp.)4

    Możliwy problem
    z dostrzeżeniem szczegółów, bądź
    z przemieszczaniem się (niebezpieczeństwo wypadku).  

    Możliwy problem
    z dostrzeżeniem szczegółów, bądź
    z przemieszczaniem się (niebezpieczeństwo wypadku).   

    Inne rodzaje niepełnosprawności 

     

    Problemy
    z przemieszczaniem się. 

    Problemy
    z przemieszczaniem się. 

    Uwagi:

    1Wydział posiada przenośne, indywidualne systemy nagłośnieniowe (wzmacniacze sygnału).

    2Pięciu pracowników ukończyło podstawowy kurs PJM.

    3Aule i sale seminaryjne wyposażone są w duże, czytelne ekrany. Jednak odległość od ekranu może być pewnym problemem.

    4Ze względu na charakter kierunku w programie przewidziano dużą ilość zajęć laboratoryjnych.

    5Praktyki zawodowe są obowiązkowym elementem, niezbędnym do zaliczenia studiów.

    */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji 

    Ewentualne pytania o szczegóły i wszelkie wątpliwości należy kierować do Koordynatora ds. Studentów z Niepełnosprawnością, dr inż. Piotr Sałek;

    nr tel.: 22 59 369 99; adres mail: piotr_salek@sggw.edu.pl