Announcement for admitted Candidates
Drodzy Kandydaci,
Dziękujemy za złożenie dokumentów w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, jest nam miło powitać Was w gronie naszej społeczności akademickiej.
Informujemy, że dane osób przyjętych na studia w pierwszej turze rekrutacji (tj. do dnia ………..), zostały przeniesione do systemu dziekanatowego SGGW (HMS) po ………….. r.
Informujemy, że dane osób przyjętych na studia w drugiej turze rekrutacji (tj. do dnia …………..), zostaną przeniesione do systemu dziekanatowego SGGW (HMS) po ………….. r.
NUMER ALBUMU STUDENTA
Wraz z przeniesieniem danych rekrutacyjnych do systemu dziekanatowego zostanie nadany Państwu indywidualny numer albumu studenta – numer ten wskazany będzie również na legitymacji studenckiej. Informacja o numerze albumu zostanie przekazana na adres mailowy podany przez Państwa w systemie IRK. Osoby, które kiedykolwiek studiowały w SGGW, posługują się dotychczasowym numerem albumu.
Osoby przyjęte w turze I otrzymały numery albumów w dniu …………. r.
Osoby przyjęte w turze II otrzymają numery albumów po ………….. r.
WIRTUALNY DZIEKANAT SGGW (eHMS)
Numer albumu jest identyfikatorem studenta w SGGW, służy między innymi do utworzenia konta w Wirtualnym Dziekanacie SGGW (eHMS). Sposób rejestracji i logowania do Wirtualnego Dziekanatu opisany jest na stronie: https://www.sggw.edu.pl/strona-glowna/studia/informacje-praktyczne-dla-studentow/wirtualny-dziekanat/
STUDENCKIE KONTO POCZTOWE – osoby nowoprzyjęte będą miały utworzone nowe adresy e-mail, nowe konto umożliwi logowanie się do różnych serwisów internetowych uczelni, korzystanie z usługi Office 365 czy uczelnianego WIFI. Schemat nowego konta e-mail to: numer albumu studenta poprzedzony literą „s”, po której następuje identyfikator domeny, np. sXXXXXX@sggw.edu.pl. Aby uzyskać dostęp do swojego konta, należy postępować zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie:
https://www.sggw.edu.pl/poczta/
Usługa będzie dostępna na kilka dni przed rozpoczęciem roku akademickiego.
Aktualizacja:
Konta kandydatów przyjętych w turze I są już dostępne.
Konta kandydatów przyjętych w turze II będą dostępne po ………….. r.
LEGITYMACJA STUDENCKA – legitymacje nowoprzyjętych studentów drukowane są po wniesieniu opłat za dokumenty. Opłata za legitymację (22 zł) wnoszona jest na indywidualny numer rachunku studenta podany w Wirtualnym Dziekanacie SGGW (eHMS) w zakładce „Moje finanse”. Osoby decydujące się na podjęcie studiów w SGGW powinny wnieść opłatę za legitymację, nie później niż do 15 września 2023 r. Opłata dokonana po wskazanym terminie spowoduje brak możliwości wydania legitymacji na początku roku akademickiego; legitymacja będzie drukowana w terminie późniejszym. Studenci kontynuujący studia w SGGW posiadający ważną legitymację zachowują ją i nie wnoszą z tego tytułu opłat. Legitymacje będą wydawane we właściwych dziekanatach po rozpoczęciu studiów.
ZAPISY NA LEKTORATY JĘZYKOWE
Szczegółowe informacje są dostępne na stronie Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych:
Zapisy na lektoraty
FORMALNOŚCI ZWIĄZANE Z PODJĘCIEM STUDIÓW
Nowoprzyjęci studenci, w terminie do końca pierwszego pełnego tygodnia zajęć, zobowiązani są do dokonania następujących czynności we właściwym dziekanacie:
- podpisania ślubowania (nabycie praw studenta w SGGW przez osobę przyjętą na studia następuje z chwilą złożenia ślubowania);
- podpisania umowy z uczelnią;
- odbioru legitymacji studenckiej (o ile była wyrabiana)
- dostarczenia zaświadczenia od lekarza medycyny pracy (o ile na danym kierunku wymagane jest orzeczenie lekarza medycyny pracy).
ZAŚWIADCZENIE OD LEKARZA MEDYCYNY PRACY
Szczegółowe informacje na temat zaświadczeń od lekarza medycyny pracy, listy kierunków na których wymagane jest dostarczenie takiego zaświadczenia oraz wykaz placówek wykonujących takie badania znajduje się na stronie:
https://www.sggw.edu.pl/rekrutacja/skierowania-na-badania-lekarskie/
OPŁATY ZA STUDIA
Opłaty za usługi edukacyjne (jeżeli są wymagane) wnoszone są w terminie do 30 dni od rozpoczęcia roku akademickiego lub semestru, w którym zajęcia są realizowane. Wpłaty za czesne wnosi się na indywidualny rachunek bankowy przypisany studentowi w elektronicznym systemie dziekanatowym „SGGW – Wirtualny Dziekanat”.
Osoby podejmujące studia składają w dziekanacie, do końca pierwszego pełnego tygodnia zajęć począwszy od daty rozpoczęcia roku akademickiego, pisemne oświadczenie o wyborze sposobu płatności za usługi edukacyjne w którym deklarują wnoszenie opłaty jednorazowo za cały semestr studiów lub opłaty w ratach. Brak złożonego oświadczenia jest równoznaczny z deklaracją wnoszenia jednorazowej opłaty za cały semestr.
Terminy płatności dla poszczególnych rat określa pisemnie dziekan/prodziekan. Opłatę semestralną można wnieść w rozbiciu na maksymalnie 3 raty sumujące się do wysokości opłaty za semestr.
DOMY STUDENCKIE – osoby zainteresowane miejscem w Domu Studenckim (akademiku) powinny we wskazanym na stronach Administracji Domów i Stołówek Studenckich terminie złożyć wniosek o przyznanie miejsca w DS. Więcej informacji na stronie:
http://adiss.sggw.pl/przyznawanie-miejsc/dla-kandydatow/
POMOC MATERIALNA
Osoby zainteresowane przyznaniem stypendiów powinny zapoznać się z Regulaminem świadczeń dla studentów oraz załącznikami do tego aktu. Więcej informacji na stronie, sekcja „Stypendia i kredyty”: https://www.sggw.edu.pl/strona-glowna/studia/informacje-praktyczne-dla-studentow/
OBOWIĄZKOWE SZKOLENIA – Bezpieczeństwa i Higieny Pracy (BHP) oraz SZKOLENIE BIBLIOTECZNE
Nowoprzyjęci studenci zobowiązani są do realizacji Szkolenia BHP oraz Szkolenia Bibliotecznego. Szkolenia, dedykowane dla poszczególnych kierunków studiów, realizowane są w formie e-learningu, na przeznaczonej do tego platformie https://szkolenia.sggw.edu.pl/ . Do zapisania się na szkolenie wymagane jest studenckie konto pocztowe w usłudze Office 365 możliwe do aktywacji dopiero po uzyskaniu numeru albumu studenckiego.
PLANY ZAJĘĆ, KONTAKT Z DZIEKANATAMI
Planów zajęć jak również informacji o przydziałach do poszczególnych grup studenckich należy szukać na stronach internetowych Wydziałów oraz w Wirtualnym Dziekanacie na ok. 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć. Po rozpoczęciu roku akademickiego będziecie Państwo obsługiwani przez Dziekanaty poszczególnych kierunków, adresy kontaktowe do właściwych Dziekanatów dostępne są na stronach internetowych Wydziałów: https://www.sggw.edu.pl/strona-glowna/uczelnia/struktura-uczelni/lista-wydzialow/
Informacje o wydziałowych uroczystościach inauguracji roku akademickiego podane zostaną na stronach Wydziałów.
OBÓZ ZEROWY – osoby zainteresowane Obozem zerowym organizowanym przez Samorząd Studentów SGGW zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej: http://obozzerowysggw.pl/
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami praktycznymi dla studentów, w tym między innymi do przeczytania Regulaminu Studiów w SGGW:
https://www.sggw.edu.pl/strona-glowna/studia/informacje-praktyczne-dla-studentow/
Dear Accepted Candidates,
Thank you for submitting your documents to the Warsaw University of Life Sciences. We are delighted to welcome you to our academic community.
Check out what you need to know!
STUDENT ALBUM NUMBER
Your album number is a unique identifier that will accompany you throughout your studies. The information you provided during the admission process will be transferred to the university’s dean’s office system, at which point your album number will be generated. This number will also appear on your student ID card.
You will receive your album number via email, sent to the address you used when registering in the Internet Recruitment System (IRK). Your existing album number will remain if you have previously studied at SGGW.
SGGW VIRTUAL DEAN’S OFFICE – eHMS
Your album number is key to creating an account in the SGGW Virtual Dean’s Office system (eHMS).
Please note: The album number is only needed during the account registration. After logging in, you will use a special number in the upper right corner of the eHMS interface for future logins.
The registration and login instructions for the Virtual Dean’s Office can be found on the official website: https://ehms.sggw.edu.pl/standard/
STUDENT EMAIL ACCOUNT
Every first-year student is provided with a university email address. This account grants access to various SGGW services, including university websites, Office 365 tools, and campus Wi-Fi. Your email address follows the format: sXXXXXX@sggw.edu.pl, where XXXXXX is your student (album) number.
To activate and access your email account, please follow the instructions on the website: https://www.sggw.edu.pl/poczta/
The service will be available a few days before the start of the term.
REGISTRATION FOR LANGUAGE COURSES
After being admitted to the university, please check the SGGW syllabus to determine in which term you will begin your foreign language course. Once confirmed, be sure to register by the specified deadline.
You can access the syllabus here: https://sylabus.sggw.edu.pl/
Detailed information about enrolling in foreign language courses is available on the website of the SGGW Foreign Language Centre: https://jezyki.sggw.pl/
REGISTRATION FOR PHYSICAL EDUCATION COURSES
After being admitted to the university, please consult the SGGW syllabus to determine in which term you will begin your physical education classes. Once confirmed, be sure to register by the appropriate deadline.
The syllabus is available at: https://sylabus.sggw.edu.pl/
Physical education classes will be enrolled through the SGGW Virtual Dean’s Office – eHMS.
For detailed information on the enrollment process, visit the website of the SGGW Physical Education and Sports Centre: https://swfs.sggw.edu.pl/
STUDENT ID CARD
To obtain an ID card, you must have your student ID number, an active eHMS account, and take the e-oath.
Important! As of July 1, 2025, the basic document is the mobile ID card (mLegitymacja) in the mObywatel app (for those with a PESEL number). More information: read more
Foreigners without a PESEL number will receive an Electronic Student ID (ELS) in the form of a plastic card. The fee (PLN 22) for the ELS is paid to your individual account number (found in the eHMS system under the “My Finances” tab) by the deadline specified in eHMS. The ID card will be available for collection at the Dean’s Office after the start of your studies. Students continuing their studies with a valid ID card are exempt from the fee.
PROCEDURES FOR COMMENCING STUDIES
Please make sure to complete the following steps by the end of the first whole week of classes in your first term, following the class schedule:
- Submit the e-oath in the SGGW Virtual Dean’s Office (eHMS).
(You officially acquire student status at SGGW upon submitting the e-oath.). - Submit the following documents to your Dean’s Office:
- A certificate from an occupational health doctor (if required for your field of study).
- A signed statement confirming that you have read and accepted the terms and conditions of payment for studies at SGGW.
- A statement confirming your selected payment method (if your study program is subject to tuition fees).
- A signed GDPR [RODO] consent form.
CERTIFICATE FROM AN OCCUPATIONAL HEALTH DOCTOR
Candidates admitted to study programmes that require a medical certificate from an occupational health doctor must submit this certificate to the Dean’s Office.
Detailed information regarding: the certificate requirements, a list of study programs that require the certificate, and a list of approved medical facilities where examinations can be completed, can be found at: https://www.sggw.edu.pl/rekrutacja/skierowania-na-badania-lekarskie/
TUITION FEES
- Full-time studies in Polish are free of charge for Polish citizens.
- Full-time studies in Polish are subject to tuition fees for international students who are not eligible for free education.
- Full-time studies in English are subject to fees for all students.
- Part-time studies are subject to fees for all students.
- Fees are also charged for supplementary classes (to cover curriculum differences) necessary to commence or complete second-cycle (master’s) studies in a specific field. Fees are calculated as follows: number of hours of classes assigned to a subject x PLN 10.
Tuition fees are available at: Zarządzenie w sprawie opłat
Fees for educational services are payable: no later than 31 October of each academic year – for the winter term, no later than 31 March of each academic year – for the summer term, except fees for repeating classes in full-time and part-time studies due to unsatisfactory academic performance and fees for classes not included in the study programme, including classes supplementing the learning outcomes necessary to commence or complete second-cycle studies in a specific field of study. In these cases, the payment deadline is 14 days from the start of the term in which the classes are held or within 14 days from the date of delivery of the decision granting permission to repeat courses.
Tuition fees should be paid to the individual bank account assigned to the student (each student has a different account number) in the SGGW Virtual Dean’s Office – eHMS.
Students commencing their studies must submit a written statement to the Dean’s Office by the end of the first week of classes in the first term, according to the class schedule. In this statement, students must indicate their chosen method of payment for educational services—either a single fee for the entire term or payment in instalments. This declaration remains valid for the whole duration of the student’s studies unless a new statement is submitted by the same deadline in a subsequent term. Failure to submit the statement will be considered a declaration to pay the tuition fee as a single payment for the entire term.
The payment dates for individual instalments are specified in writing by the dean/vice-dean. The term fee may be divided into no more than three equal instalments.
STUDENT DORMS
Are you coming from outside Warsaw and wondering where to live during your studies? SGGW offers student dormitories on the New Campus, just across the street from where you submitted your application. If you wish to live in a student dorm, apply for accommodation. Our dormitory rooms have all essential amenities, including a duvet, pillow, bedding, blanket, a bedside lamp, wardrobe, and a desk. Kitchens and bathrooms are shared, depending on the specific dormitory. Students also have access to a laundry room and drying room, available for a small fee.
You can find out how to apply on the website of the SGGW Dorms and Canteens Administration office: https://akademiki.sggw.edu.pl/domy-studenckie/przyznawanie-miejsc/#przynawanie-miejsc
FINANCIAL ASSISTANCE
Starting university is an important milestone, and we understand it can come with financial challenges. That’s why SGGW offers a variety of support options for students. If you are interested in applying for a scholarship or other forms of financial aid, please visit the following website for detailed information: https://www.sggw.edu.pl/studenci/wsparcie-dla-studentow/
MANDATORY TRAININGS
All newly admitted students are required to complete the following training sessions: Health and Safety Training and Library Training. These trainings are conducted online (e-learning) and are tailored to specific fields of study. To register, you must have an active student email account in Office 365.
CLASS SCHEDULES AND COURSE GROUP ASSIGNMENTS
Class schedules and assignments to course groups will be published approximately two weeks before classes start.
Class schedules will be available on your faculty’s website, while assignments to individual course groups will be available in the Dean’s Office and the SGGW Virtual Dean’s Office – eHMS.
CONTACT WITH THE DEAN’S OFFICES
Once you begin your studies, your recruitment process and communication with the Recruitment Team of the Student Affairs Office will conclude. From that point on, you will be supported by the Dean’s Office of your faculty.
For contact details and office hours, please visit your faculty’s website: https://www.sggw.edu.pl/uczelnia/struktura-uczelni/
STUDY REGULATIONS
Being familiar with your rights and responsibilities as a student at SGGW is essential. All relevant information is outlined in the Study Regulations, which are available at: https://www.sggw.edu.pl/studenci/regulaminy-i-oplaty/
We wish you every success in your studies!
Best regards,
University Recruitment Team
ANNOUNCEMENT VALID FROM FEBRUARY 14TH, 2025
Dear Accepted Candidates,
Thank you for submitting documents at the Warsaw University of Life Sciences, we are pleased to welcome you to our academic community. Classes in the summer semester begin on February 24th, 2025.
Please be informed that candidates admitted to studies at SGGW will be transferred to the dean’s office system of the Warsaw University of Life Sciences after February 19th, 2025.
STUDENT IDENTIFICATION NUMBER
Student identification number – is the individual number assigned to each student. Along with the transfer to the dean’s office system, every newly admitted student will be given an individual student identification number – this number will also be indicated on the student ID card. The student identification number will be sent to the e-mail address provided by candidates in the IRK system after February 19th, 2025. Candidates who have ever studied at WULS-SGGW use the previous number.
VIRTUAL DEAN’S OFFICE (eHMS)
Virtual Dean’s Office enables the student to access his / her data related to studies through the website.
To create account in the Virtual Dean’s Office (eHMS):
1. go to the website: https://ehms.sggw.edu.pl/standard/
2. Pick the language – English
3. under the login window, select the link: [registration/students’ accounts recovery]
4. enter required data including Student identification number.
5. from the dropdown list, select relevant Faculty i.e. candidates admitted to the fields of:
– Biotechnology, choose the Faculty of Biology and Biotechnology (Wydział Biologii i Biotechnologii);
– Food Sciences Technology and Nutrition, choose the Faculty of Food Technology (Wydział Technologii Żywności);
– Organic Agriculture and Food Production, choose the Faculty of Agriculture and Ecology (Wydział Rolnictwa i Ekologii);
– Management, choose the Faculty of Economics (Wydział Ekonomiczny);
– Finance and Accounting, choose the Faculty of Economics (Wydział Ekonomiczny);
– Informatics and Econometrics, choose the Faculty of Applied Informatics and Mathematics (Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki).
STUDENT MAIL ACCOUNT
Student Mail Account – The service will be available a few days befor the start of the semester. Using the Student Mail Account, you will be able to log in to various university websites or use the Office 365 service or the university’s WIFI. The account identifier is the student identification number preceded by the letter “s”, followed by a domain identifier, e.g. sXXXXXX@sggw.edu.pl
The method of activating the student e-mail account is described on the IT support website (section „Student Mail Account”):
https://www.sggw.edu.pl/en/e-mail/
STUDENT IDENTITY CARD
The fee for student ID amount 22PLN. Payment for student ID should be made to a new individual account number (different for each student ) assigned in a Virtual Dean’s Office (tab “My Finance”) no later than 21st of February 2025. In case you are abroad and you can not pay in PLN currency, you can make this payment after arrival to Poland (directly through Polish bank). The ELS preparation process takes approx. 10-15 business days from the moment of posting the fee on the WULS-SGGW account. Student ID cards will be prepared and issued by the Dean’s Office.
PROCEDURES RELATED TO STUDIES UNDERTAKING
Newly admitted students, by the end of the first full week of classes, are required to perform the following activities in the relevant dean’s office:
– signing the oath (the acquisition of student rights at WULS-SGGW by a person admitted to studies takes place upon taking the oath),
– receipt of a student ID card or submitting a declaration of resignation from issuing a student ID card,
– provide a certificate from an occupational medicine doctor (if a certificate from an occupational medicine doctor is required for a given field of study),
– submitting a declaration of familiarization and acceptance of the terms of payment for studies at SGGW.
CERTIFICATE FROM OCCUPATIONAL MEDICAL DOCTOR
The certificate is required for following fields of study:
– Biotechnology,
– Food Sciences Technology and Nutrition,
– Organic Agriculture and Food Production,
– Veterinary Medicine.
After admission, the accepted canditate is directed by University for medical examinations to the occupational medicine doctor at the Polish medical facility, for this you have to print out „Skierowanie na badania” (referral for medical examination) which is available for download as a PDF file on the candidate’s account at IRK in the “Enrollment applications” tab in the “Documents and further steps” section. Accepted candidates are obligated to do this kind of medical examination as soon as possible after arrival to Poland and delivering a certificate to the relevant dean’s office.
The list of facilities performing medical examination in the Mazowieckie Voivodeship is available at: https://mwomp.pl/medical-examination-of-pupils/medical-examination-of-pupils-students-doctoral/
Occupational health and safety Training and Library Training
Newly admitted students are required to carry out the Ocupational Health and Safety Training and the Library Training. Trainings dedicated to particular fields of study are conducted in the form of e-learning.
To sign up for the training, you need an Office 365 student account that can be activated a few days befor the start of the academic year.
TUITION FEES
Fees for educational services (if required) are paid within 30 days of the start of the academic year or semester in which the classes are held. Tuition fees are paid to the individual bank account assigned to the student in the electronic Dean’s Office system “SGGW – Virtual Dean’s Office” (eHMS).
Candidates starting their studies submit to the Dean’s Office, by the end of the first full week of classes in the first semester according to the class schedule, a written declaration of the choice of payment method for educational services, in which they declare to pay the fee for the entire semester of studies or in installments. The student’s declaration is valid for the duration of their studies or until a new declaration is submitted by the deadline indicated above.
Failure to submit a declaration is equivalent to a declaration to pay a one-time fee for the entire semester.
The payment deadlines for individual installments are specified in writing by the Dean/Vice-Dean. The semester fee can be divided into no more than 3 equal installments.
CLASSES SCHEDULES, CONTACT WITH DEAN’S OFFICES
During the studies you will be served by the relevant Dean’s Office. The didactic classes take place according to the schedule, which will be available at Faculty’s website approx. 2 weeks before the academic year commencement date.
Biotechnology, the Faculty website: https://wbib.sggw.edu.pl/?lang=en
Food Sciences Technology and Nutrition, the Faculty website: https://wtz.sggw.edu.pl/?lang=en
Organic Agriculture and Food Production, the Faculty website: https://wrie.sggw.edu.pl/en/
Management, the Faculty website: https://we.sggw.edu.pl/?lang=en
Finance and Accounting, the Faculty website: https://we.sggw.edu.pl/?lang=en
Informatics and Econometrics, the Faculty website: https://wzim.sggw.edu.pl/?lang=en
We recommend you to read the Information for Students including the Regulations of Studies at SGGW:
https://www.sggw.edu.pl/en/practical-information-for-students/
Hope to see you soon in Poland!